Stworzenie wspólnej platformy dla polskich firm outdoorowych (producentów, dystrybutorów, właścicieli sklepów), której główne zadania będą się skupiać na:
- kreowaniu outdoorowego stylu życia,
- budowaniu świadomości społecznej outdooru,
- wspieraniu działań proekologicznych,
- wspieraniu rozwoju rynku outdoorowego,
- działaniu na rzecz poprawy warunków prawnych i biznesowych dla prowadzenia działalności outdoorowej,
- reprezentacji polskiego rynku na arenie międzynarodowej.
Stowarzyszenie POG będzie realizowało swoje cele przez:
- wspieranie i organizowanie seminariów, konferencji, kongresów, odczytów, konsultacji, szkoleń i sympozjów związanych z działalnością Stowarzyszenia,
- prowadzenie działalności badawczo-rozwojowej (ocena jakości produktów i usług, systemy certyfikacji),
- badania konsumenckie rynku i produktów outdoorowych,
- lobbing w procesie legislacyjnym w polskim parlamencie,
- współpracę z organizatorami imprez targowych,
- wspieranie oraz organizację imprez eventowych, rekreacyjnych z branży outdoor,
- współpracę z krajowymi, europejskimi i światowymi organizacjami z branży outdoorowej i sportowej,
- budowanie i podtrzymywanie relacji z mediami,
- wspieranie i promowanie nowości rynkowych,
- wspieranie firm eksportujących odzież i sprzęt outdoorowy.