Targi ISPO MUNICH w dniach od 28 do 30 listopada na terenach wystawowych w Monachium odbędą się pod hasłem „Nowe perspektywy dla sportu”. W 10 halach oprócz ponad 1500 wystawców z 55 krajów odwiedzający mogą spodziewać się bogatego programu, prezentacji wielu innowacyjnych produktów. wzbogaci to konferencja z najwyższej klasy prelegentami, a całość uświetni wręczenie ISPO CUP oraz obecność znanych sportowców. A wszystko to na starcie sezonu zamówień.
Duża konferencja w przestrzeni Future Lab, najnowsze trendy produktowe i tekstylne, mnóstwo wydarzeń networkingowych, wybitni sportowcy, zwycięzca ISPO Cup i elita biznesu sportowego. Oprócz nowości produktowych od ponad 1500 wystawców z 55 krajów, podczas listopadowej premiery ISPO MUNICH zapewni obszerny przegląd całego ekosystemu branży sportowej.
„Już przed imprezą widać, że potrzebujemy nowych perspektyw dla rynku, konsumentów, handlu detalicznego i samego sportu. Tylko razem będziemy w stanie rozwiązać szereg wyzwań w naszej branży. A bez prawdziwie zrównoważonego podejścia i oferty nie zajdziemy daleko w naszym biznesie. ISPO MUNICH ma na celu nie tylko omówienie wszystkich istotnych kwestii w naszej branży, ale także bycie centralną platformą lobbystyczną dla sportu i zapewnienie mu ważnego głosu, który odpowiada jego pozycji w społeczeństwie” – mówi Tobias Gröber, szef ISPO Group. Jako wystawcy na ISPO MUNICH 2022 pojawią się marki i firmy z branży outdoorowej, odzieży sportowej, sportów zimowych, health & fitness, textrends i sourcing.
Konferencja ISPO w przestrzeni Future Lab z udziałem znamienitych ekspertów
Istotną rolę na konferencji ISPO odegra temat zrównoważonego rozwoju. Eva Karlsson (Houdini) i Antje von Dewitz (VAUDE) będą rozmawiać o najnowszych osiągnięciach w dziedzinie cyrkularnych i regeneracyjnych modeli biznesowych. Konferencja rozpocznie się pierwszego dnia targów panelem na temat przyszłości sportów zimowych w obliczu zmian klimatycznych i niedoboru energii. John Yang, dyrektor generalny Helly Hansen China, przedstawi swoje spostrzeżenia na temat rozwoju sportów zimowych w Azji. Wśród innych prelegentów konferencji będą Merijn Dols, globalny dyrektor ds. otwartych innowacji i gospodarki cyrkularnej firmy Danone oraz Joao Paulo Ferreira, dyrektor generalny firmy Natura. W strefie ISPO Brandnew Area ponad 70 startupów zaprezentuje swoje innowacyjne produkty i rozwiązania w Future Lab. Prawie 100 produktów nagrodzonych w konkursie ISPO Award zostanie przedstawionych w ISPO Award Area.
Podczas śniadania Retail Breakfast, drugiego dnia targów, Margit Gosau, dyrektor generalny SPORT 2000 International GmbH, opowie o skutecznym zarządzaniu kategorią w handlu detalicznym artykułami sportowymi. Inne tematy wtorkowego porannego Retail Special to rekrutacja, lojalność klientów i transformacja cyfrowa.
ISPO CUP w 2022 roku trafia do firmy Patagonia
Pierwszego dnia targów firma o wyjątkowo pozytywnym wkładzie w społeczeństwo zostanie uhonorowana nowo zaprojektowanym Pucharem ISPO Cup. Otrzyma go Patagonia, specjalizująca się w odzieży outdoorowej, podczas wieczornego wydarzenia poniedziałkowego, po którym odbędzie się impreza ISPO Party. Firma ta od dziesięcioleci opowiada się za zrównoważonymi praktykami biznesowymi. Jej założyciel, Yvon Chouinard, przekazał we wrześniu swoje udziały w firmie dwóm fundacjom, które w przyszłości wykorzystają wszystkie zyski, które nie zostaną ponownie zainwestowane w przedsiębiorstwo, na walkę z globalnym ociepleniem i ochronę przyrody.
Wybitni sportowcy na ISPO Munich
ISPO MUNICH odwiedzi wielu aktywnych i byłych sportowców. Pierwszego dnia targów złoty medalista olimpijski w tenisie Alexander Zwierjew i jego brat Mischa wezmą udział w konferencji prasowej zorganizowanej przez improvr, aby porozmawiać o najnowszych technologiach treningowych w sporcie zawodowym – również z pomocą wirtualnej rzeczywistości. W nagrywanym na żywo dla Red Bull podcaście, profesjonalny kolarz i alpinista Anton Palzer wraz z innymi ekspertami omówi temat biohackingu. Christian Schenk, złoty medalista olimpijski w dziesięcioboju, który niedawno zorganizował w Rostocku festiwal all-inclusive przeznaczony zarówno dla osób zdrowych, jak i niepełnosprawnych, wraz z kolarką i medalistką paraolimpijską Denise Schindler oraz działaczką społeczną Kathariną Inselkammer poruszą temat różnorodności i lobbowania na rzecz wspólnego dobra.
Wśród innych sportowców, którzy potwierdzili swoją obecność, są m.in. były narciarz alpejski Felix Neureuther, alpinista Kazuja Hiraide, pierwszy Japończyk, który otrzymał Złoty Czekan, czyli alpinistycznego „Oscara”, wielokrotny mistrz świata w surfingu Björn Dunkerbeck oraz szwajcarski mistrz świata w kiteboardzie i freerider Maxime Chabloz. Prezenterka Sky, Laura Lutz, w trakcie prowadzonej przez siebie sesji „Historie do opowiedzenia” (Stories to be told), przedstawi wybitne przedsiębiorczynie i zawodniczki wspierane przez Frauen Verbinden, inicjatywę Messe München na rzecz równouprawnienia kobiet.
ISPO, Deloitte i McKinsey: najnowsze dane o rynku sportowym
Oprócz aktualnego raportu ISPO Consumer Insights zawierającego ranking marek i prognozę trendów, podczas ISPO MUNICH przedstawione zostaną również najnowsze bazowe dane dotyczące rynku sportowego pochodzące od różnych partnerów. Deloitte i McKinsey podadzą aktualne liczby i wyniki, podczas gdy European Outdoor Group i przemysł tekstylny zaprezentują nowe badania dla sprzedawców detalicznych.
Sympozjum biegowe Runner’s World i Therapie München w ICM
Równolegle z ISPO MUNICH na terenach wystawowych w ICM po raz pierwszy odbędą się również targi Therapie München. Targi te, którym towarzyszy konferencja, adresowane są do fizjoterapeutów, ergoterapeutów i terapeutów sportowych, a także masażystów i ratowników medycznych. Łącznie 90 wystawców zaprezentuje produkty i usługi dla rozwijającego się rynku terapii i rehabilitacji medycznej. 29 listopada w ICM odbędzie się również sympozjum biegowe Runner’s World. Najnowsze osiągnięcia w branży biegowej zostaną przedstawione sprzedawcom również w formie wykładów i analiz. Zaprezentują się tam takie firmy jak Adidas, Arion, Falke, Joe Nimble, On i True Motion.
„ISPO MUNICH to nie tylko wystawa nowych produktów z sektora sportowego, ale także centralne miejsce spotkań branży, gdzie główny nacisk kładzie się na osobiste kontakty między producentami, sprzedawcami detalicznymi i innymi podmiotami z branży. Nowa data, pod koniec listopada, wpisuje nas w sam początek okresu zamówień” – podkreśla Lena Haushofer, dyrektor ISPO MUNICH.
Polscy wystawcy na ISPO MUNICH
Na ISPO MUNICH 2022 swoją ofertę zaprezentuje rekordowa ilość polskich wystawców – aż 54 firmy na łącznej powierzchni 1700 m2. Mimo braku kilku dużych marek, łączna powierzchnia wynajęta przez polskich wystawców jest jedynie o 12% mniejsza od powierzchni wynajętej na targach ISPO MUNICH 2020. Po raz pierwszy na targach ISPO pojawi się także stoisko narodowe Polski organizowane przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii RP w ramach programu promocji branży Moda Polska. Polscy wystawcy pojawią się w niemal każdym segmencie targów. Aż 70% z nich reprezentuje branżę odzieżową oraz dodatków odzieżowych.
Lista polskich wystawców na ISPO MUNICH 2022 – część 1 – pdf.
Lista polskich wystawców na ISPO MUNICH 2022 – część 2 – pdf.
Polscy przedstawiciele marek na ISPO MUNICH 2022 – pdf.
Stoisko Polish Outdoor Group i Polish Outdoor Village
Stoisko Polish Outdoor Group zadba o przestrzeń networkingową dla członków stowarzyszenia oraz ich partnerów.
Jak co roku będzie się można tu napić kawy, umówić na spotkanie, a także dowiedzieć, co nowego u członków stowarzyszenia i jak realizują oni proekologiczne założenia zasad zrównoważonego rozwoju.
W tym roku partnerem specjalnym Polish Outdoor Group jest Magazyn na Szczycie – pismo i portal górskich entuzjastów. Redakcja Magazynu na Szczycie zorganizuje na stoisku POG przestrzeń, w której będą się odbywały wywiady z ciekawymi osobowościami świata outdooru obecnymi na targach ISPO. Stoisko POG znajdziecie w hali A2.110. Zapraszamy.
W pobliżu stoiska Polish Outdoor Group znaleźć będzie można firmy wystawiające się w ramach obecnej na ISPO od wielu lat Polish Outdoor Village. W tym roku w Polish Outdoor Village uczestniczyć będzie 7 firm:
- JackPack, torby rowerowe do bikepackingu, stoisko A2.218;
- Lesovik, hamaki, tarpy, śpiwory do biwakowania w hamaku, stoisko A2.214;
- Pajak Sport, śpiwory puchowe, odzież puchowa, akcesoria puchowe, stoisko A2.216;
- Mondo Calza//Comodo Technical Socks, skarpety sportowe i outdoorowe, stoisko A2.112;
- PPH OKTIS, torby i plecaki outdooorowe, stoisko A2.220;
- Milo Sport, odzież wspinaczkowa, trekkingowa stoisko A2.230;
- 4 Fun, chusty wielofunkcyjne i czapki testowane przez wybitnego polskiego himalaistę Krzysztofa Wielickiego, stoisko A2.232.
W pobliżu Polish Outdoor Village na ISPO MUNICH zostały ulokowane także 4 polskie firmy z odzieżą i akcesoriami dziecięcymi (Polex Fashion Group Alicja Tutajewska A2.132, Fiorino A2.134, Scorpio Poland// YOCLUB A2.136, Miapka Design A2.138). Zaprezentują one ofertę sportową i outdoorową dla dzieci. Każda z nich na ISPO będzie po raz pierwszy. Są one uczestnikami programu „Moda Polska”.
Polska kolacja na ISPO MUNICH
W poniedziałek 28 listopada o godz. 20.00 odbędzie się tradycyjna kolacja polskich wystawców, odwiedzających i dziennikarzy. Jest to zawsze świetna okazja do spróbowania bawarskich specjałów i networkingu pomiędzy polskimi uczestnikami targów ISPO MUNICH. Osoby zainteresowane uczestnictwem prosimy o kontakt na adres: biernacka@ispo.com do 25.11.2022.
STOISKO NARODOWE POLSKI na targach ISPO MUNICH 2022
Na targach ISPO MUNICH 2022 w dniach 28-30 listopada w Monachium zostanie zorganizowane narodowe stoisko promujące Modę Polską. Program promocji branży Moda Polska został przygotowany przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Branża Moda Polska to sektor o dużym potencjale eksportowym i wizerunkowym do budowania silnej i rozpoznawalnej Marki Polskiej Gospodarki.
Potwierdza to duża liczba polskich wystawców odzieżowych, którzy co roku przedstawiają swoją ofertę na międzynarodowych targach odzieżowych, w tym również na targach ISPO MUNICH.
Działania realizowane w ramach programu mają na celu promocję całej polskiej branży modowej obejmującej sektory odzieżowy, obuwniczy, galanteryjny oraz jubilerski i dotyczą przede wszystkim organizacji narodowych stoisk informacyjno-promocyjnych na największych i najważniejszych wydarzeniach targowych branży. Stoisko promocyjne na targach ISPO MUNICH jest ostatnim z szeregu stoisk narodowych zrealizowanych na różnych rynkach. W ramach programu do tej pory zostały zorganizowane stoiska w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, USA i Ukrainie.
Na organizowanych stoiskach polskie firmy z branży modowej mają możliwość prezentacji swoich ofert, wyświetlania filmów reklamowych oraz odbywania spotkań B2B z kontrahentami. Stoisku narodowemu będzie towarzyszyć misja wyjazdowa. Program promocji branży Moda Polska jest realizowany w ramach poddziałania 3.3.2 „Promocja gospodarki”. Serdecznie zapraszamy na stoisko narodowe Polski w hali A2// A2.643.
Spotkanie dla przedstawicieli mediów na stoisku narodowym Polski
Pierwszego dnia targów, w poniedziałek 28 listopada na stoisku narodowym Polski w hali A2.643 o godz. 13.00 odbędzie się spotkanie dla międzynarodowych przedstawicieli mediów. Podczas tego spotkania odbędzie się prezentacja dotycząca potencjału polskiej branży modowej i perspektyw rozwoju współpracy międzynarodowej, ze szczególnym uwzględnieniem współpracy polsko-niemieckiej.
Prezentację poprowadzi ekspert branżowy Jerzy Osika. Do udziału w tym szczególnym wydarzeniu zapraszamy nie tylko dziennikarzy, ale również wystawców i odwiedzających reprezentujących branżę modową. Udział w spotkaniu nie wymaga rejestracji.
Polskie kawiarnie Art-Cafe na ISPO MUNICH
Po wielu latach przerwy na targi ISPO MUNICH wraca polski operator kawiarni mobilnych, łódzka firma ART CAFE.
Wielu wystawców i odwiedzających pamięta jeszcze serwowaną przez nich w Monachium pyszną kawę, świeżo wyciskane soki, domowe ciasta i uśmiechniętą, pomocną obsługę.
Polskie kawiarnie wraz z polską obsługą znajdziecie na targach w hali A2.646 i A2.730, a także w hali B3. Dodatkowo na stoisku Polish
Outdoor Group A2.110 będzie znajdował się punkt kawowy ART-CAFE realizujący vouchery kawowe. Na tym stoisku nie będzie się jednak odbywała sprzedaż kawy.
Każdy wystawca lub odwiedzający może zamówić pakiet voucherów kawowych dla personelu swojego stoiska oraz partnerów handlowych ze swoim logo. Vouchery te będą mogły zostać zrealizowane w trakcie trwania całych targów ISPO MUNICH, w dniach 28-30.11.2022.
W przypadku zainteresowania ofertą voucherów kawowych prosimy o kontakt: Cezary Agdan, e-mail: cezary@art-cafe.com.pl,
kontakt: tel: +48 693 601-448.
Ceny i rodzaje biletów:
- Business Permanent Ticket Retail* 25 euro
- Business One-Day Ticket 79 euro
- Business Permanent Ticket 149 euro
- Young Talent Permanent Ticket 19 euro
*W przypadku biletu Business Permanent Ticket Retail koniecznie jest przedstawienie dokumentów potwierdzających działalność handlową (dotyczy: handel detaliczny, hurtowy, dystrybutor/przedstawiciel handlowy w branży sportowej).
Uwaga-ważne: Wystawcy targów ISPO MUNICH mają dostęp do systemu Connect by ISPO, który umożliwia wysłanie bezpłatnych voucherów na bilety wstępu do partnerów handlowych. Jeśli Państwa partner handlowy wystawia się na targach ISPO MUNICH 2022, polecamy kontakt z nim w celu uzyskania bezpłatnego biletu wstępu.
Godziny otwarcia targów dla odwiedzających
Poniedziałek, 28 listopada – 09:00 – 18:00
Wtorek, 29 listopada – 09:00 – 18:00
Środa, 30 listopada – 09:00 – 17:00
Kontakt do oficjalnego przedstawiciela ISPO MUNICH w Polsce:
Joanna Biernacka-Goworek
Pro Business Consulting
Tel. +48 695 744 503
e-mail: biernacka@ispo.com, jbiernacka@pro-business.eu
Więcej o targach ISPO MUNICH na www.ispo.com.
Messe Muenchen, Joanna Biernacka-Goworek