W dniach od 21 do 22 października w Warce odbędzie się ISPO ACADEMY. Pierwszego dnia seminarium, oprócz specjalistycznych wykładów, będzie miała miejsce dyskusja panelowa pod patronatem Polish Outdoor Group.
Na spotkanie zaproszeni są wszyscy zainteresowani kondycją i przyszłością rynku outdoorowego w Polsce.
W dyskusji dotyczącej aktualnej sytuacji rynku outdoorowego, jego kondycji i przyszłości weźmie udział grono specjalistów i doświadczonych menadżerów. Gośćmi panelu będą m.in.:
- Piotr Czmoch/8a.pl,
- Marcin Gabryołek/JackWolfskin,
- Włodzimierz Borek/AlpinSklep,
- Grzegorz Rojek/PolarSport,
- Zenon Raszyk/Regatta,
- Witold Kowalski/WKProfitConsulting.
Moderatorami będą: Piotr Turkot/4outdoor Biznes, POG oraz Maciej Przywecki/VMG, POG.
Wśród tematów nie zabraknie analizy obecnej sytuacji na rynku, zostaną poruszone takie zagadnienia jak:
- bieżąca kondycja specjalistycznych sklepów outdoor,
- rosnąca rola sprzedaży internetowej,
- wyzwania jakie stawiają przed branżą sklepy typu Decathlon, czy też duże, zachodnie sklepy internetowe takie jak Amazon,
- obecne mechanizmy współpracy B2B – sklepy i dystrybutorzy,
- różnice pomiędzy polskim a zachodnim rynkiem outdoor – jakie wzorce powinniśmy czerpać z bardziej doświadczonych rynków.
Drugim ważnym tematem dyskusji będzie próba analizy powszechnego zjawiska, jakim są permanentne działania promocyjne, przybierające znamiona „walki cenowej” lub „niekończących się promocji”.
Postaramy się poznać mechanizmy „promocji” – zarówno tych mających uzasadnienie ekonomiczne, jak i tych będących jedynie nieumiejętną reakcją na działania konkurencji. Zastanowimy się na ile promocja może być pozytywnym przejawem działań biznesowych, a na ile działaniem, które prowadzi to deprecjacji cen i co za tym idzie do stałego obniżenia marży sklepowej – mówi Piotr Turkot, prezes Polish Outdoor Group.
Dyskusja odbędzie się 21 października, w godzinach od 16.45 do 18.45.
Uczestnicy dyskusji:
Włodzimierz Borek/ AlpinSklep
Włodzimierz Borek swoją przygodę z branżą sportową rozpoczął w 1992 roku w firmie Ski Team jako przedstawiciel handlowy. Wiosną 1994 założył własną firmę Bomar Sport oraz został wspólnikiem w spółce WIP Sport, która to niebawem otworzyła sklep pod tą samą nazwą na Mariensztacie w Warszawie, który po roku stał się sklepem firmowym Alpinusa. W 1998 roku wraz ze wspólnikiem otworzyli największy wtedy (340m2) sklep firmowy Alpinusa w Polsce, w Warszawie przy ul. Batorego 39, który po roku zaczął prowadzić samodzielnie. Po upadku Alpinusa przez dwa lata sklep funkcjonował pod szyldem HiMountain, żeby potem zmienić ostatecznie nazwę na Alpin-Sklep pod którą działa do dzisiaj. Prywatnie żonaty od 30 lat, ma dwie córki, przy czym starsza córka właśnie zaczyna pracę w Alpin Sklepie jako webmaster.
Marcin Gabryołek/ Jack Wolfskin, sklepy Horyzont
Marcin Gabryołek z branżą outdoorową związany jest od roku 1995. Obecnie jest właścicielem firmy FAM, specjalizującej się w sprzedaży produktów i odzieży outdoorowej. W roku 1998 został głównym przedstawicielem jednej z największych marek outdoorowych na świecie – Jack Wolfskin. Jest właścicielem 7 sklepów Jack Wolfskin i 4 sklepów Horyzont. Obecnie zatrudnia około 80 osób. Jednocześnie jest właścicielem jednego z najlepszych sklepów internetowych e-horyzont.pl. Prywatnie podróżnik, pasję do gór i różnych wypraw zaszczepioną ma już od szkoły podstawowej. Na studiach działał w Studenckim Kole Przewodników Turystycznych Gdańsk. Pasjonat żeglarstwa regatowego. Żonaty od 18 lat, ojciec 2
synów, których zaraża pasją do aktywnego spędzania czasu, głównie żeglarstwa, wycieczek górskich i narciarstwa.
Piotr Czmoch/ 8a.pl
Piotr Czmoch, z branżą outdoorową związany od 14 lat. Założyciel i właściciel Górskiego Sklepu Internetowego 8a.pl. Posiada kilkanaście lat doświadczenia w handlu detalicznym i hurtowym. Każdą wolną chwilę wykorzystuje na wspinanie oraz skitouring.
Zenon Raszyk / Regatta
Energiczny, kreatywny wizjoner i najbardziej zakręcony specjalista sprzedaży od ponad 10 lat związany z branżą outdoor. Nie boi się pojmować wyzwania i realizować szalone, nieszablonowe pomysły w celu wyróżnienia marki spośród konkurencji. Obecnie General Manager na Europę Środkowo-Wschodnią w Regatta, gdzie odpowiedzialny jest m.in. za rozwój kanałów sprzedaży, promocję oraz budowę świadomości marek Regatta i Dare2b. Zarządza zespołem sprzedażowym na Europę Środkową i Wschodnią oraz inicjuje niestandardowe działania i projekty, jak np. program „RUSZ SIĘ!” wspierający amatorów aktywnego spędzania czasu w organizacji imprez sportowych. Współzałożyciel i członek zarządu stowarzyszenia
Polish Outdoor Group.
Grzegorz Rojek/ Polar Sport
Grzegorz jest dyrektorem zarządzającym w firmie Polar Sport. Pierwszą pracę w sklepie outdoorowym podjął w 1993 r., jeszcze w czasie studiów na krakowskiej AWF gdzie studiował turystykę. W Polar Sporcie od początku 1996 r., zaczynał jako kierownik nowo otwieranego sklepu firmowego Alpinus. Polar Sport to obecnie czołowy sprzedawca w branży outdoor w Polsce . Firma zatrudnia 40 osób i prowadzi cztery sklepy górskie w Krakowie, Warszawie oraz w Zakopanem pierwszy w Polsce salon firmowy
Salewa-Dynafit a także jeden z największych polskich sklepów internetowych. Grzegorz prywatnie – to entuzjasta aktywnego spędzania wolnego czasu. Zimą uprawia narciarstwo zjazdowe oraz skitouring, latem
górskie wędrówki i kolarstwo.
Maciej Przywecki/ Polish Outdoor Group
Dyrektor ds. strategii i rozwoju VMG Group. Ma na swoim koncie ogólnopolskie i międzynarodowe projekty marketingowe, zarówno dla marek prywatnych jak i podmiotów publicznych. W marketingu outdoorowym pracuje od 16 lat. Realizował szereg projektów i kampanii dla wiodących marek z tego rynku.
Jest prezesem VMG Outdoor Sports Marketing oraz członkiem i współtwórcą stowarzyszenia Polish Outdoor Group.
Piotr Turkot/ Polish Outdoor Group
Piotr Turkot, od ponad 15 lat związany z branżą outdoor. Wydawca pierwszego polskiego magazynu i portalu branży outdoor – 4outdoor Biznes. Współtwórca najpopularniejszego w Polsce portalu wspinaczkowego – wspinanie.pl. Od 13 lat organizuje Krakowski Festiwal Górski, najważniejszą w środowisku górskim imprezę kulturalno-sportową. Pomysłodawca i Prezes Stowarzyszenia Polish Outdoor Group. Wolny czas wykorzystuje na wspinanie i inne aktywności outdoorowe.
Gorąco zapraszamy wszystkich przedstawicieli branży outdoorowej!
Więcej informacji o ISPO ACADEMY znajduje się na stronie: www.ispoacademy.pl
Więcej informacji o stowarzyszeniu Polish Outdoor Group znajduje się na stronie: pog.org.pl
Źródło: ISPO ACADEMY, POG
***
ISPO ACADEMY odbywa się pod patronatem i przy wsparciu 4outdoor Biznes
***