Polish Outdoor Group na targach ISPO MUNICH 2016

Ponad 80 tys. branżowych profesjonalistów ze 120 krajów wzięło udział w tegorocznych targach ISPO MUNICH, które odbyły się w dniach od 24 do 27 stycznia 2016 roku.

Względem ubiegłej edycji wzrosła liczba wystawców z 2585 do 2645, przy czym targowi debiutanci pojawili się w każdym segmencie. Stoiska zapełniły 16 hal, obejmujących w sumie 180 tys. metrów kwadratowych. Liczby te potwierdzają, że monachijska impreza to największe targi branży sportowej i outdoorowej na świecie, nie mogło więc zabraknąć także stowarzyszenia Polish Outdoor Group.

Polish Village

Tegoroczne stoisko POG umiejscowione było w outdoorowej hali A3, tuż obok „Polish Village”, czyli stoisk polskich marek, do których należały: 4Fun, Kaps, Małachowski, Milo oraz Pajak. Obserwując ruch na stoiskach tych marek można założyć, że targi to czas pracowity i owocny, mamy nadzieję, że przełoży się to na lukratywne biznesowe kontrakty. W sumie polskich firm na targach było 37, przy czym najwięcej uplasowało się w segmentach Sportstyle oraz Performance. Pod względem lokalizacji stoiska z pewnością wygrała marka Majesty, pod względem wielkości i aranżacji – marka Viking. Produkty polskich i zagranicznych marek przyjechało oglądać do Monachium 1252 rodzimych branżowych specjalistów, w tym przedstawiciele największych outdoorowych sklepów.

Stoisko POG kolejny raz służyło swoją – mamy nadzieję, że przyjazną – przestrzenią, goszcząc polskich i zagranicznych gości, którzy przy mogli u nas spokojnie porozmawiać, odpocząć i spotkać się z klientami. Dziękujemy za wspólnie spędzony czas!

Ważne decyzje

Stowarzyszenie Polish Outdoor Group uczestniczyło również w spotkaniu partnerskiego European Outdoor Group, organizacji zrzeszającej najważniejszych graczy europejskiego i światowego outdooru. Podczas spotkania podjęto kilka kluczowych decyzji dotyczących działań na 2016 rok.

Jak przyznał Mark Held – Sekretarz Generalny EOG – podczas konferencji prasowej podsumowującej spotkanie członków stowarzyszenia: W trudnych politycznie, społecznie i biznesowo czasach wszyscy gracze na rynku muszą ze sobą współpracować czy tego chcą czy nie.

Apel o współpracę i „grę do wspólnej bramki” zdaje się pobrzmiewać już od dawna, teraz artykułowany jest jednak z dużo większą mocą. Chodzi tu nie tylko o działania stricte biznesowe, wzajemne rozumienie potrzeb i wymagań między markami, detalistami oraz dostawcami, ale przede wszystkim o aktywizowanie społeczności w celu popularyzacji sportów na świeżym powietrzu.

O współpracy między wszystkimi graczami branży outdoorowej świadczy również decyzja stowarzyszenia by otworzyć się nie tylko na detalistów (co postanowiono w 2014 roku), ale również na firmy dostarczające podkomponenty dla produktów outdoorowych, w tym np. W. L. Gore & Associates, czy PrimaLoft. Komisja Członkowska będzie oceniać czy kandydaci są gotowi zaakceptować cele EOG oraz współpracować z innymi członkami z korzyścią dla całego sektora. Po akceptacji przez Komisję, nowi członkowie będą przyjmowani na równych prawach i zasadach co inne organizacje już zrzeszone w EOG. Dzięki temu rozszerzeniu stowarzyszenie będzie mogło z sukcesem reprezentować całą branżę.

European Outdoor Group podjęło również decyzję o dalszym zaangażowaniu stowarzyszenia w kampanię #itsgreatoutthere. Po sukcesie pierwszej fazy akcji promującej uczestnictwo w outdoorze, stowarzyszenie przedstawiło swoje plany kontynuacji tego projektu w 2016 roku. Organizacja planuje skupić się na inspirowaniu młodych ludzi, podczas gdy firmy outdoorowe będą zachęcane do przeprowadzenia swoich własnych, lokalnych imprez #itsgreatoutthere, stosujących schematy przygotowane przez EOG. Pilotażowe badanie zostało w tym zakresie przeprowadzone przez zrzeszoną w EOG firmę Berghaus.

Kampania jest ważna także z perspektywy wizerunkowej dla branży outdoorowej bowiem m.in. przez takie działania prezentowana jest przed urzędnikami Parlamentu Europejskiego. Unijne wsparcie może w przyszłości przynieść wyłącznie korzyści.

Więcej informacji o projekcie znajduje się na stronie  www.itsgreatoutthere.com i na Facebooku.

Członkowie przyjęli także roboczą wersję Karty Zrównoważonego Rozwoju, która została opracowana dzięki wysiłkom Rady ds. Zrównoważonego Rozwoju EOG, prowadzonej przez Pamelę Ravasio. Karta stanowi opis tego jak EOG rozumie dobre wzorce obowiązków i odpowiedzialności obywatelskich w przypadku korporacji. Dokument wyznacza trzy etapy, które musi przejść każda firma outdoorowa, aby w pełni przewartościować swoje podejście do zrównoważonego biznesu.

Wszystkie te działania zagwarantują naszej branży jeszcze lepiej słyszalny, wspólny głos podczas interakcji z przedstawicielami szerokiego biznesu oraz świata polityki – podkreślał Mark Held.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *