Na zaproszenie POG w Kielcach gościł Mark Held (Sekretarz Generalny EOG). Początek wizyty miał miejsce w Krakowie, gdzie Held odwiedził kilka sklepów outdoorowych, począwszy od specjalistycznych takich jak Polar Sport, Cerro Torre i Janmar, poprzez galeryjne HiMountain, Jack Wolfskin, na wielkopowierzchniowych skończywszy Intersport, Decathlon i GoSport.
Następny dzień wizyty przebiegł pod znakiem targów Zima-Sport – zwiedzanie stoisk, spotkanie i obiad z szefostwem targów, oraz prelekcja.
Do najważniejszych przedstawionych przez Helda tematów należały idea, zasady działania EOG oraz analiza badań konsumenckich wykonanych na niemiecko-szwajcarskim rynku outdoor. Badania miały dać odpowiedź w jaki sposób konsumenci związani z branżą outdoor reagują na kryzys. Ogólne wyniki są optymistczne – kryzys nie zmienia bowiem przyzwyczajeń entuzjastów outdooru, wzmacnia skłonność do bliskich wyjazdów turystycznych. Co ważne główny przekaz branży outdoor wpisuje się w nasilający się megatrend ogólnie nazwany "wellbeing".
Generalnie wizyta Marka Helda była ważnym doświadczeniem dla POG, poznaliśmy bowiem od kuchni mechanizmy działania podobnych stowarzyszeń oraz usłyszeliśmy wiele ciekawych uwag na temat wizytytowanych sklepów oraz imprezy targowej.